Fajter

Zanimljivosti

Мали, зелени, онако сиви, буљави, без очију, изразито високи, патуљастог раста.... Научници открили како би заиста могли да ИЗГЛЕДАЈУ ВАНЗЕМАЉЦИ

Autor: Фајтер / Б92.нет / од 10.11.2017.

Ванземаљци су у историји кинематографије најчешће приказивани као 'мали зелени', 'мали сиви' или као створења налик људима.

И док је разлог за то био практичан - такве маске су биле јефтиније, научници с Оксфорда кажу да би такав приказ ванземаљаца могао да буде прилично тачан.

Истраживачи наводе да би природна селекција могла да буде заступљена и код ванземаљских облика живота, односно да на снази важи закон опстанка најспособнијих. Применом теорије еволуције, одлучили су да прогнозирају развој живота независно од оног на Земљи.

Како наводи Сам Левин са Оксфордове катедре за зоологију, то је користан приступ јер теоријска предвиђања могу да се применити на ванземаљске облике живота који су засновани на силицијуму, немају ДНК или можда удишу азот.

Научници истичу да би и у свемиру облици живота могли да постану сложенији, као што је био случај и код нас. Живот на Земљи постао је напреднији као последица екстремних промена, а једна од таквих била је развој вишећелијских облика живота пре 600 милиона година.

"Под условом да су ванземаљци претрпели такве велике промене, у оквиру којих се развила компелксност, може се рећи да постоји и степен предвидљивости у еволуцији који би узроковао да изгледају као ми", наводи Левин.

Професор додаје да ће, као и код нас, на сваком нивоу развоја организма постојати механизми који ће елиминисати конфликте и одржавати сарадњу како би организам функционирао. Исто тако, наглашава да још не може са сигурношћу да се каже да ли ће ти ванземаљци ходати на две ноге и имати велике зелене очи.

Без обзира на све, још нисмо открили живот на другој планети. Али, како наводи Левин, само у нашој галаксији могло би да постоји стотине хиљада планета на којима је живот могућ. Теорија научног тима само је мали корак ка откривању праве природе ванземаљаца.

SKINI APLIKACIJU

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.